Έχεις αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο; Να, τι πρέπει να ξέρεις



Η άνεση ενός αυτοκινήτου με αυτόματο κιβώτιο είναι αδιαμφισβήτητη, αλλά η μακροβιότητα της μετάδοσης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη σωστή χρήση όπως επίσης και τη συντήρηση.

Αλήθεια είναι πως αν μια φορά οδηγήσεις αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τότε θέλεις να ξεχάσεις μια για πάντα την... ταλαιπωρία που βίωνες τόσο καιρό με το αντίστοιχο χειροκίνητο. Συνήθως κοστίζει λίγο παραπάνω ένα καινούργιο αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο σε σχέση με κάποιο άλλο που υιοθετεί χειροκίνητο, ωστόσο, κατά κοινή ομολογία αξίζει μέχρι ευρώ τα χρήματά του. n

Κατά κύριο λόγο, η άνεση ενός αυτοκινήτου με αυτόματο κιβώτιο είναι αδιαμφισβήτητη, αλλά η μακροβιότητα της μετάδοσης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη σωστή χρήση όπως επίσης και τη συντήρηση. Προσέχω για να έχω δηλαδή...

Παραθέτουμε κάποια σημαντικά στοιχεία-συμβουλές οι οποίες εγγυώνται πως θα διατηρήσουν καινούργιο το αυτόματο κιβώτιο του αυτοκινήτου σας. Μικρές, καθημερινές συνήθειες μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να εξασφαλίσουν ότι το κιβώτιο θα λειτουργεί απρόσκοπτα για πολλά χρόνια, χωρίς αιφνίδιες βλάβες και υψηλό κόστος επισκευής. Αυτό το τελευταίο που το βάζεις...

Τώρα, να προσθέσουμε εδώ πως η διαδεδομένη πεποίθηση ότι ένα αυτόματο κιβώτιο δεν χρειάζεται καμία φροντίδα είναι λανθασμένη. Το ειδικό λάδι μετάδοσης φθείρεται με τον καιρό, χάνει τα λιπαντικά του χαρακτηριστικά και συσσωρεύει μικροσκοπικά μεταλλικά σωματίδια που αυξάνουν την τριβή.

Η τακτική αλλαγή του, σύμφωνα με τις συνιστώμενες προδιαγραφές, παραμένει το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα για να διατηρηθεί η απόδοση και η μακροζωία του κιβωτίου. Συνήθως, η πλήρης αντικατάσταση λαδιού συνιστάται κάθε 60.000 χιλιόμετρα, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί νωρίτερα ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και τις συνθήκες χρήσης.

Η σωστή οδήγηση παίζει εξίσου καθοριστικό ρόλο. Τα βίαια ξεκινήματα, τα απότομα γκαζώματα και η συχνή αλλαγή ταχυτήτων με «κρύο» κινητήρα αυξάνουν σημαντικά τη φθορά. Ιδανικά, τα πρώτα λεπτά της διαδρομής πρέπει να είναι ήπια, δίνοντας στο λάδι χρόνο να ζεσταθεί και να αποκτήσει τη σωστή ιξώδη μορφή που απαιτείται για τη σωστή λειτουργία του κιβωτίου.

Μία ακόμη συνήθεια που προστατεύει τη μετάδοση αφορά τον τρόπο που σταθμεύουμε. Πριν βάλουμε το κιβώτιο στη θέση «P», καλό είναι να τραβήξουμε χειρόφρενο. Έτσι μειώνεται η καταπόνηση στον μηχανισμό κλειδώματος και προστατεύονται τα εσωτερικά μέρη από περιττή φθορά.

Από την άλλη, σε περιπτώσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης ή στάσης σε φανάρι, η χρήση της θέσης «νεκρά» μπορεί να μειώσει την πίεση στο σύστημα, αλλά πρέπει να γίνεται σωστά και όχι ως συνήθης πρακτική.

Αν αγνοηθούν αυτές οι βασικές οδηγίες, τα σημάδια φθοράς θα γίνουν σύντομα εμφανή: σπασίματα ταχυτήτων, δυσκολία στην αλλαγή σχέσης και παράξενες συμπεριφορές του κιβωτίου. Η επισκευή ή η αντικατάσταση ενός αυτόματου κιβωτίου μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ, κάτι που καθιστά την πρόληψη αναγκαία και όχι προαιρετική, όπως πιστεύουν κάποιοι.

Αλήθεια είναι πως η μακροζωία ενός αυτόματου κιβωτίου εξαρτάται από τη συνειδητή φροντίδα και τις σωστές οδηγικές συνήθειες. Με καλή συντήρηση, ήπια χρήση και προσοχή στις λεπτομέρειες της καθημερινής οδήγησης, η μετάδοση μπορεί να συνοδεύει τον οδηγό για δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, εξασφαλίζοντας άνεση και αξιοπιστία χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις. Αλλάξτε συνήθειες, γλιτώστε χρήμα και κόπο. Και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έχει ψυχή...


dnews.gr

Σχόλια